perjantai 3. kesäkuuta 2016

Rv 33+3 neuvola


Eilen oli tosiaan neuvolakäynti. Oli ihana kuulla, että kaikki on vauvalla mahassa hyvin. Lisäksi kun juteltiin vauvan koosta, helpotti kuulla, että vauva kyllä tuntuu olevan ns. hyvänkokoinen, muttei nyt mikään poikkeuksellisen megaiso. Ensi kerralla onkin sitten lääkärinkäynti, jossa tuota kokoasiaa vielä katsellaan.

Paino: 72,8kg (ed. kerralla rv 30 71,6kg) yhteensä + 9,5kg
Verenpaine: 116/68 (127/70)
Hemoglobiini: 107
Sf-mitta 30,5cm (28cm)
Sikiöllä raivotarjonta2 ja syke 133

Siinä vissiin ne tärkeimmät mittaukset! Oon jotenkin ihmeissäni, ettei mun paino ole noussut tuon enempää, sillä kun vertaa nykyistä aktiivisuutta ja ruokavalio entiseen, niin onhan tässä aika iso muutos. Ennen raskautta harrastin rankkaa urheilua säännöllisesti ja söin terveellisesti. Nyt luonnollisesti liikunta on alusta asti ollut lähinnä ylläpitävää ja viime aikoina oikeastaan vain arkiaktiivisuutta. Ruokavalio nyt on ihan ok, mutta kyllä sitä useemmin on tullut ulkona syötyä kuin ennen. Ja vielä oon lähes joka kerta tilannut jotain kera ranskalaisten, koska ranskishimo :D


Hemoglobiini mulla oli vähän alhainen, joten siihen täytyi käydä ostamassa rautalisä. Tuota Maltoferin tippaa terkka kehui ehdottomasti parhaaksi! Edelliseen postaukseen viitaten, saanpa taas yhden hyvän syyn sille, että on ihan ok jos vähän väsyttää. Mun on nimittäin välillä vähän vaikea myöntää sitä, ja helposti ajattelen itseni vain laiskaksi sohvalla maatessani.. Eilen nukuinkin sitten hyvällä omallatunnolla kunnon päikkärit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti